open-close
DESTEK MERKEZİ
open-close
DESTEK MERKEZİ

BONSERVİS

PROJE KİMLİĞİ

  • Müşteri: Bonservis
  • Sene:
  • Proje Süresi:

ÜRÜN

E-ARŞİV

Logo e-Arşiv, e-Fatura kapsamındaki ve kapsam dışındaki firmalar ile nihai tüketicilere e-Fatura düzenlenmesini, ikinci nüshasının elektronik olarak korunmasını ve ibraz edilmesini sağlar.

PROJE AÇIKLAMALARI

Bonservis’de Logo’yu tercih edenlerden…

Esas Holding, gıda grubu grup şirketlerinden olan Gıdaser, BONSERVİS markası altında, bayi ve müşterilerine ürün tedarik ve dağıtım hizmetleri vermektedir.

Esas Holding bünyesinde 2005 yılında kurulmuş olan Gıdaser Gıda Dağıtım San. Tic. A.Ş., BONSERVİS markası ile müşterilerine yüksek kalite standartlarında taze, donuk ya da kuru gıda dağıtımı ve gıda dışı ürünler tedarik etmektedir.

Marmara, Ege, Akdeniz ve İç Anadolu bölgelerinde, Ev Dışı Tüketim (EDT) noktalarına yaygın satış ve dağıtım yapmakta olan Gıdaser, BONSERVIS ürünlerini, konusunda uzmanlaşmış, kalite, hijyen ve teknolojik altyapısı sağlam üretici firmalara ürettirmektedir.

Hedefini, “EDT sektöründe faaliyet gösteren müşterilerimiz için değer yaratan, yenilik getiren, teknolojiyi takip ederek sistemini sürekli yenileyen bir çözüm ortağı olmak” olarak tanımlayan Gıdaser, bu hedefe paralel olarak, iş süreçlerini iyileştirmek suretiyle, bilişim teknolojileri alanında yatırım yapmayı sürdürmüştür. Bugün gelinen noktada gerek çalışanlarına, gerekse de müşteri ve bayilerine ürün tedarik ve dağıtım süreçlerinde maksimum verim elde edebileceği sistemler sunmuştur.

Logo Uygulama Danışmanlığı

Gıdaser’ e kurulduğu ilk yıl uygulama danışmanlığı hizmetleri vermiş olan Infodrom, bu çalışma ile kurulacak yeni sistemin, firmanın iş süreçlerine ve hedeflerine paralel olarak tasarlanmasını, kurulmasını ve sistemin ayağa kaldırılmasını sağlamıştır.

Gıdaser özelinde ve benzer sektörlerde bilhassa dağıtım hizmetlerinin sağlanması, sıcak ve soğuk satış uygulamalarının kullanılması ile satış operasyonlarında, satış kampanyalarının tanımlanabilmesi ve işlemler sırasında durum koşullarına paralel olarak otomatik uygulanması bilhassa mühim konulardandır. Yine benzer şekilde satış personeli satış hedef ve gerçekleşenlerin karşılaştırılması, satış personeli bazında tahsilat listelerinin alınması, borç yaşlandırma ve adat raporlarının alınması, satın alma maliyetlerinin izlenmesi ve ürün bazında karlılık raporlarının alınması da önemlidir.   Kurulan yeni sistemde, temelde bu ihtiyaçlar baz alınarak ticari sistemin fonksiyon ve modülleri ile genel muhasebe sistemi kurulmuştur.

Proje çalışmalarının tamamlanması ve sistemin kullanıma alınmasının ardından, sistem destek ekibine devredilmiştir. Çalışmalarımız yeni projelerin geliştirilmesi ve bakım destek hizmetlerimizin sürdürülmesi şeklinde devam etmektedir.

Depo Otomasyon Çözümü

Gıdaser ve benzer dağıtım sektörlerinde, yoğun malzeme transfer hareketlerini yönetmek bilhassa önemlidir. Siparişlere uygun olarak ürünlerin satın alma ve satış sevkiyatlarının yapılması, depolar arası transfer ya da depo sayım işlemlerinde ürün hareketlerinin doğru ve eksiksiz yapılması Depo Otomasyonu yazılımları ile mümkün olabilmektedir.

Gıdaser’ de depo operasyonlardaki hataların önüne geçmek ve zamanı verimli kullanabilmek, bayi ve müşterilerine daha hızlı ve güvenilir hizmet verebilmek, bu vesile ile depo yönetim süreçlerini güçlendirmek ve kontrol edebilmek amacı ile Depo Otomasyon yazılımı almaya karar vermiş, yapılan araştırmaların ardından, Cougar ürününü tercih etmiştir.

Gıdaser depolarının fiziki koşullarına uygun, darbelere ve soğuk havaya (-18) dayanıklı endüstriyel kablosuz el terminalleri alındı. Logo Entegre depo otomasyon yazılımınız Cougar el terminallerine yüklendi. Parametreler, kullanıcılar, süreçler tanımlandı. Merkez depoda erişim noktaları (Access Point) ile çevrimiçi bir sistem kuruldu ve el terminalleri aracılığı ile barkod sistemine geçildi.

Satın alma, satın alma iade, satış, satış iade, konsinye giriş ve çıkışlar, depolar arası transfer ve ambar sayım operasyonlarının anlık olarak yönetilebildiği ve Logo ürününe entegre Cougar depo yönetim sistemi kullanıma alındı.

Gıdaser’ in sektöre özel ihtiyaçlarından dolayı mal kabulünde tolerans limitleri verdirilerek tedarikçi tarafından gönderilen ürünün sınırları aşması durumunda kullanıcının uyarılması veya parametreye bağlı olarak durdurulması sağlandı. Satın alma ve satış operasyonlarında, Logo’ ya satın alma sorumlusu ya da satış sorumlusu tarafından girilen siparişler otomatik olarak el terminali ekranına düşüyor. Sipariş okutularak, okutularak hızlı bir şekilde faturalanıyor ve sevkiyata hazır hale getiriliyor.

Kurulan yeni model sayesinde depo ve sevkiyat sürecinde önemli ölçüde zaman tasarrufu sağlanmıştır.

B2B Çözümü

2011 yılının mart ayında devreye alınan B2B yazılımı ile manuel takip edilen tüm satış sipariş sistemi, onay ve müşteri hizmetleri ile ilgili süreçler web ortamına taşınarak, elektronik ortamdan yönetilmeye başlanmıştır.

Toplamda 120 kullanıcısı ile Gıdaser, satış sipariş sistemi, kampanya sistemi, numune süreçleri, iade ürün süreçleri, yeni müşteri tanımlama, risk limiti tanımlama, sipariş ve satış analiz raporları, müşteri ekstresi, depo stok durumu, tahsilat analiz raporları gibi operasyonel süreçlerin tamamı B2B sistemi üzerinden yürütülmesi sağlanmıştır.

Her bir kullanıcı sisteme kendisine ya da bağlı olduğu gruba atanmış rol ve yetkiler dahilinde internet üzerinden bağlanmaktadır. Siparişlerini sisteme kaydetmekte, bekleyen siparişlerini ya da siparişlerinin sevk durumlarını incelemekte, sipariş girişi esnasında otomatik uygulanan kampanyalar ile toplam satın alma değerini görebilmekte, risk limit aşım uyarıları ile riskini takip edebilmektedirler. Yine, dilerse risk limit artırım talebinde bulunabilir, numune ürün talep edebilir, iade ürün girişi yapabilir, cari ekstre, ödeme listesi, satış listesi v.b. raporları alabilmektedir. Girilen veriler onay prosedürleri ve tanımlanan organizasyon şeması ile rol tanımları dahilinde yürütülmekte, kullanıcılara ya da yöneticilere otomatik e-mail gönderilmesi sağlanmaktadır.

Ayrı olarak B2B projesi kapsamında müşteriler için SMS ve e-mail sistemleri devreye alınmıştır. Yeni müşteri kaydı, tebrik bilgileri, sipariş onay bilgileri, fatura ve sevk bilgileri müşterilere online olarak SMS ve e-mail ile gönderilmektedir.